Haber

Yüzyılın felaketi olarak nitelendirilen Kahramanmaraş merkezli deprem sonrası yürütülen faaliyetler

Merkezi Kahramanmaraş’ta 6 Şubat’ta yaşanan ve “yüzyılın felaketi” olarak nitelendirilen depremin yıkıcı etkilerini yaşayan 11 ilde yaklaşık 3 milyon 920 bin öğrencinin yaralarının sarılması için seferberlik duygusuyla faaliyetler yürütüldü. 220 öğretmen ve depremden etkilenen vatandaşlar.

Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat 2023 deprem felaketinin ardından Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) merkez teşkilat birimleri ve 11 il milli eğitim müdürlükleri tarafından kapsamlı çalışmalar yapıldı.

Kahramanmaraş merkezli depremden 11 ilde yaklaşık 3 milyon 920 bin öğrenci ve 220 bin öğretmen etkilendi.

Cumhuriyet tarihinin en çok can ve mal kaybına neden olan afetlerden biri olan depremlerin yol açtığı hasarların giderilmesi amacıyla Kahramanmaraş, Malatya, Elazığ, Diyarbakır, Şanlıurfa’da Bakanlıkça birçok çalışma yürütüldü. Depremin ardından Gaziantep, Kilis, Hatay, Adana, Osmaniye ve Adıyaman.

Bu çalışmalar arasında “arama kurtarma”, “bakım onarım”, “okulların eğitime hazırlanması”, “psikososyal destek”, “üretim”, “gezici eğitim”, “barınma ve beslenme”, “tablet ve kırtasiye dağıtımı”, “LGS ve YKS hazırlık kursları”, “halk eğitim kursları”, “öğretmenlere yönelik hizmet içi faaliyetler”, “MEB AKUB ekiplerinin çalışmaları”, “deprem bölgesindeki öğrencilere yönelik geleneksel oyunlar ve bilim şenliği” gibi başlıklar altında toplanmıştır. “.

Depremin hemen ardından Milli Eğitim Bakanlığı Arama Kurtarma Birimi (MEB AKUB) ekiplerinin enkazda arama kurtarma çalışmalarına yaklaşık 5 bin kişilik katılımıyla, vatandaşların yaşadığı olumsuz duyguların en aza indirilmesi için psikososyal destek faaliyetleri yürütüldü. depremden etkilendi.

AKUB grupları ayrıca bölge dışından gelen ekiplerin çalışmalarını koordine etmek, çadır heyeti, yiyecek-içecek dağıtımı gibi görevleri de yerine getirdi.

Eğitim yapıları analiz edildi

Bakanlık, depremin hemen ardından eğitim ortamlarının fiziki kapasitesinin iyileştirilmesi, eğitim faaliyetlerinin kalitesinin artırılması, depremden etkilenen vatandaşların yeniden hayata tutunmasına yönelik çalışmalar gerçekleştirdi.

Bu kapsamda eğitim binaları incelenerek ağır hasarlı binaların yıkılmasına, orta hasarlı binaların ise deprem performans analizlerinin yapılmasına karar verildi. Analiz sonrasında yıkılıp güçlendirilmesine karar verilen binalar ile ağır hasar gören ve doğrudan yıkılan binalar yeni yerleşim planları kapsamında değerlendirilerek yatırım planlaması yapıldı.

Eğitime kademeli olarak başlanması kararıyla birlikte eğitime açılabilecek en az hasarlı okullar belirlendi. Bu kapsamda yaklaşık 45 bin dersliğin onarım çalışmaları tamamlanarak öğrencilerin hizmetine sunuldu.

754 bin 180 depremzedeye konaklama ve yemek hizmeti

Depremlerin ardından 27 Eylül 2023 tarihine kadar Bakanlığın öğretmen yetiştirme merkezleri ve akşam sanat okullarında toplam 754 bin 180 depremzedeye konaklama ve yemek hizmeti verildi.

Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilere destek sağlamak amacıyla 82 adet özel eğitim takviye çadırı ve konteyner sınıf oluşturuldu. Deprem bölgesindeki tüm çadır alanları ve toplanma yerlerinde çocuklara yönelik 416 adet manevi destek, oyun ve aktivite çadırı kuruldu. Bu çadırlarda 4 bin 574 danışman/psikolojik danışman görev yaptı.

Deprem bölgesinde yürütülen çalışmalarda öğrencilerle 1 milyon 59 bin 854, velilerle 513 bin 650, öğretmenlerle 954 bin 414 toplantı, bireysel ve grup manevi destek faaliyetleri gerçekleştirildi.

Deprem bölgesine 21 bin 569 yeni öğretmen atandı

Bakanlık, Mart 2023 sözleşmeli öğretmen atama sürecinde 21 bin 569’u deprem bölgesindeki 10 ilde olmak üzere toplam 44 bin 573 öğretmen ataması yaptı.

Yeni atanan veya görev değişikliği nedeniyle yeni görevlerde çalışmaya başlayacak öğretmenlere öğretmen evlerinde ve akşam sanat okullarında konaklama hizmeti verildi.

Öğretmenlerin deprem bölgesi dışındaki illere atanma talepleri karşılanmış, deprem bölgesi dışındaki illerde görev yapmak isteyen istekli öğretmenler deprem bölgesine görevlendirilmiş, farklı illere yapılan atamalarla sağlık mazeretleri ve aile birliği nedeniyle öğretmenlerin yer değiştirme işlemleri yürütülmüştür. zamanlar.

Ek kontenjan verilerek burs verildi

Öğrenciler tercih ettikleri illere nakledilirken, İlk ve Orta Öğretim Kurumları Burs Sınavı için ayrılan 70 bin burs kontenjanı bu yıl deprem bölgesi için 100 bine çıkarıldı.

Liseye Geçiş Sistemi (LGS) sürecinde tercih döneminde, merkezi sınavla öğrenci alan ve MEB’e kayıtlı okullara yerleştirilmeyi tercih eden öğrencilere her 30 kontenjan için 2 öğrenci oranında ek kontenjan verildi. Deprem nedeniyle olağanüstü hal ilan edilen iller.

370 binden fazla öğrenciye taşımalı eğitim ve yemek hizmeti veriliyor

Depremde yıkılan veya hasar gören okullarda eğitim gören öğrenciler taşımalı eğitim kapsamına alınarak yemek hizmetinden yararlanma imkanına kavuştu.

Bu kapsamda Milli Eğitim Bakanlığı verilerine göre 11 ilde gezici eğitim ve yemek hizmetlerinden 370 binin üzerinde öğrenci yararlandı. Bölgeye 2.500 civarında servis aracı tahsis edildi.

Öğrenme kayıplarını telafi etmek amacıyla destekleme ve yetiştirme kursları ile yaz okulları açılmış, engelli vatandaşlara yönelik giyim, el sanatları, nakış, sanat tasarımı, görsel sanatlar, dekoratif sanatlar, moda tasarımı ve yeme-içme gibi alanlarda halk eğitim kursları açılmıştır. örgün eğitimde değil. Ayrıca deprem bölgesindeki öğrencilere toplam 80 bin kırtasiye seti bağışlandı.

Depremden etkilenen ve iller arasında nakledilen öğrencilere ve afet bölgesinde eğitimlerine devam edecek olan öğrencilere 26 milyon 885 bin 685 adet ücretsiz ders kitabı ve yardımcı kaynak dağıtıldı.

Deprem bölgesine 82 bin tablet, 30 bin televizyon, 15 bin interaktif tahta

Öğrencilerin eğitim materyallerini dijital ortamlarda takip edebilmeleri amacıyla Bakanlık kaynakları ve hayırseverlerin bağışlarıyla elde edilen 82 bin 750 tablet, depremden etkilenen 8. ve 12. sınıf öğrencilerine dağıtıldı.

Deprem bölgesindeki hasarlı okullara interaktif tahtaların taşınması için illerin fon talepleri karşılandı. Deprem bölgesindeki illere öncelik verilerek 15 bin interaktif tahta heyeti gerçekleştirildi.

Deprem bölgesine yönelik 30 bin 10 televizyonla depremden etkilenen illerdeki öğrencilerin TRT EBA kanallarında yayınlanan dersleri takip edebilmesi hedeflendi.

11 ilde 62 e-Sınav salonu yerinde denetlenerek toplam 29 e-Sınav salonu hizmete açıldı. Denetlenen ve henüz açılmayan 33 e-Sınav salonunun hizmete açılması için süreç devam ediyor.

Mobil Bilim Merkezi hizmetinden 25 bin öğrenci yararlandı

Deprem sonrası bölgedeki öğrencilerimize yönelik psikososyal destek faaliyetleri Taşınabilir Bilim Merkezi Projesi ile desteklendi. Taşınabilir Bilim Merkezi, deprem bölgesi çalışmaları kapsamında Kahramanmaraş, Gaziantep ve Malatya’daki tüm çadır kentlere, depremzedelerin kaldığı yurt ve konteyner alanlarına gitti. Bu bölgelerde yaklaşık 25 bin öğrenciye hizmet verildi.

Öğretmenlerin deprem bölgesindeki barınma ihtiyaçlarına yönelik konteyner planlaması

Bölgede görev yapan yeni atanan öğretmenlerle yapılan birebir görüşmeler sonucunda ilçe bazında öğretmenler için ihtiyaç duyulan konteyner sayıları belirlendi.

Öğretmenlerin ve ailelerinin barınması için konteyner ihtiyaç planlaması yapıldı. Belirlenen konteyner ihtiyacı AFAD Başkanlığı’na iletilerek illere toplam 11 bin 76 konteyner sevk edildi.

Depremin yaşandığı illerde yürütülen projeler, gıda, barınma ve hijyen yardımı malzemelerinin toplanması, istekli öğretmen ve çalışanların bulunması, okul-kurum verileri gibi Milli Eğitim Bakanlığı tarafından da birçok çalışma yapıldı.

andirinajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort